Direktlänk till inlägg 24 juni 2010

Zingo

Av jan Eriksson - 24 juni 2010 09:41

En helt underbar sommardag fick jag uppleva i går.

 

Den började som vanligt med lite plock och pyssel efter frukosten, jag Flyttade bland annat ett skåp till sonens lägenhet. Först måste jag ju få dit baksidan så att innehållet inte skulle kalva ut när jag tog det på pirran. Pirran ja den hade ju dåligt med luft i sina däck men det skulle ju vara lätt avklarat för den stora cykelpumpen står ju också på balkongen. På med slangen och sen drar jag upp handtaget, vad händer då? Jo det kommer en massa rostigt vatten ur pumpens överdel, kan det bero på att den har stått så att det har regnat in i den, trycker ner handtaget igen och det formligen sprutar vatten ur slangen, egter några tag så är pumpen tom på vatten och jag kan pumpa hjulen. Jag drog fram skåpet och började laga lite mat, det var Beúff Revolution som serverads i dag. Efter intaget av mat drog jag över skåpet till sonens lägenhet. Samtidigt så gick jag till min postlåda, för brevlåda det är visst något annat har jag lärt mig. Men på väg till den hamnade jag under ett parasoll där jag satt och pratade strunt ett par timmar.

 Det var en av mina barns reservdagmammor som dom hade när dom var små, och sen en äldre dam som bor i huset. Vad dom egentligen skulle göra var att påta lite med sina japanska "snabbbroderier" en variant där man sticker igenom och sen är det trasslet på baksidan som håller ihop det, sånt är fusk tycker jag, broderi skall ske med en vass nål och helst silke. Kaffe blev jag också bjuden på . Posten innehöll lönebesked och en räkning plus en reklamtidning som inte riktar sig så mycket till oss som bor i södra delen av kommunen, det är 95% annonser och redaktionellt material från Östervåla Tärnsjö jag tycker att den borde heta Östervålanytt.

 

En diskning och sen letande efter en vettig bil på nätet. Jag tänkte spela lite betapet till eftermiddagskaffet men min spelvän har problem med nätet, det fungerar bara en kavrt i stöten.

 

Sonen jobbade långdag, det är mycket övertid på det stället, så han kom inte hit förrän efter klockan elva. Han ville åka och handla lite nödvändiga saker, men måste vänta tills efter midnatt så att han kunde kolla om lönen verkligen fanns på kontot. Jag följde med till Enköping, först blev det ett MAX-mål på MAX dom har ju öppet till 01oo på vardagar. Därefter blev det Statoil. Innan vi åkte så skulle jag se på TV men det kom ingen bild, jag gjorde det normala testerna som att stänga av vänta och börja om men icke. Ja allt fick stå strömlöst medans vi var ute på våran nattliga tripp. När vi kom hem så testade vi igen men den startade bara om och sa att det kan ta några minuter och när den var klar så var det fortfarande ingen bild. Jag la mig att sova.

 

Nu på förmiddagen har jag testat att det inte är TVn men både spel och DVD fungerar, Dags då att testa nästa, tog ur HDMI-kabeln och ersatte den med en Scart-kabel, inte ens det räckte. Nu vet jag i alla fall vad jag skall fördriva förmiddagen med, det blir att sitta i telefonen.

 

Ny rapport kan komma senare i kväll.

 

Ta vara på den fina sommardagen på bästa sätt, i solen eller om det känns bättre så aitt i den härliga halvskuggan med lämplig dryck.

 

Vad hade det här med Zingo att göra kanske ni undrar?

Jo det var en försvinnande god dag   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jan Eriksson - 20 januari 2013 00:20

Det är länge sedan jag skrev här jag vet det.   Två dagar innan vi skulle gå på ett efterlängtat sommarlov så kom min chef, stack till mig ett papper med orden -"Det finns ris för att du kan bli övertalig" På två radet skulle jag få plats med de ...

Av jan Eriksson - 1 oktober 2012 14:40

Det är redan första oktober och jag har inte rapporterat någon från sommaren, eller det kanske är så att jag inte har upplevt att det har varit sommar?   Jag tar det från början.   Två dagar innan lärare och andra skulle gå på ett efterlängt...

Av jan Eriksson - 21 april 2012 15:16

Oj vilken vecka! Dotterns bil ville inte hem från Sala i söndags, i måndags så åkte jag och sonen dit för att hämta den. Jag hade köpt en ny bogserlina i Uppsala när jag åkte från jobbet så det skulle ju inte bli några problem, trodde jag. Vi sköt ut...

Av jan Eriksson - 25 mars 2012 21:59

Tiden går väldigt fort nu och redan är det sommartid.   Jag har jobbat och stått i en hel del, drabbats av pollenallergin och varit hemma ett par dagar.   I gå när jag skulle åka med sonen till Slaa en sväng så upptäckte vi att han hade inte ...

Ovido - Quiz & Flashcards