Alla inlägg den 29 juni 2010

Av jan Eriksson - 29 juni 2010 23:02

Städskåpet blev riktigt bra så nu kanske man skall låsa och slänga nyckeln innan det blir tillstökat igen.

 

Jag hade ju problem med radion i bilen och hittade en massa lappar om att den hade varit inne på reparation ett par gånger. Glad i hågen tog jag med ett CDfodral och satte mig i bilen och startade upp radion öppnade fodralet, och det var just vad det var ett fodral, skivan fanns nog på annan plats. Jag gav upp för den här dagen, det är tydligen för varmt för att tänka logiskt =)

 

Kvällen tillbringades som alla andra tisdagskvällar den här årstiden. Speedway på Canal+, följt av lite spel med en bra kompis som bara blir bättre och bättre på att spela.

Av jan Eriksson - 29 juni 2010 14:15

Redan i söndagskväll upptäckte jag ett lysande fenomen i bladverket bakom huset, ja det var lysande och inte glimmande. Jag tänkte att det är väl en lysmask. I går kväll fanns samma ljus där igen, på samma ställe. Jag bad sonen att kolla, "om du tittar ut här" hann jag säga innan hans svar kom "är det den lysande punkten"?  Vi tittade länge och ljuset fortsatte det var inte grönaktigt som det borde vara om det var en lysmask, det här såg ut som en väldigt liten vit lysdiod.

 

I dag blev det genomgång av varför radion inte ville gå, och det var mycket enkelt, antennen var inte inkopplad   senare skall jag se efter var jag kan stoppa in ett par bättre högtalare, man blir ju lite bortskämd med bra ljud.

 

Nu är det städskåpsröjning på schemat.

Ovido - Quiz & Flashcards