Alla inlägg den 15 juni 2010

Av jan Eriksson - 15 juni 2010 21:41

Den här sista egentliga arbetsdagen skulle tjänstefördelningen gås igenom, eftersom det bara berörde lärarna så satt jag lite bakom och iakttog när dom och programrektor "förhandlade".

Det pratades äpplen och päron, någon enstaka banan nämndes också och en plockade fram några vindruvor. Man satt och ältade fram och tillbaka, men det var ingen som kom på tanken att man kanske skulle kunna göra en fruktsallad i stället för att krampaktigt hålla på sin frukt´s förträfflighet. Vi får se till hösten om det blev fruktsallad eller om det helt enkelt blir pannkaka av alltihopa.

 

Lite annat blev avslutat i dag, läraren hittade var den bil som inte hann bli klar, med hjälp av elever, hade sitt läckage det var spännrullen till kamremmen som inte var fastskruvad. Jag avslutade mitt ägande av den Volvo som jag har haft i snart två år, nu är den på skroten. Jag städade också mitt skrivbord det fanns mycket papper som man kunde slänga.

En sak som jag skall avsluta de närmaste dagarna är mitt konto på Lunarstorm, sidan skall läggas ner och det verkar som att man helt skall rikta sig mot den yngre generationenn är skall det komma någon sait som inte fjortisarna är välkommna på?? Man kan ju alltid ha lite test på allmänkuunskap för att få inträde, sen nya frågar kanske en gång i månaden   70% rätt annars är man för ung.

Kvällen har inneburit speedway och kommer att fortsätta med betapet om jag känner en viss person rätt.

Ovido - Quiz & Flashcards