Alla inlägg den 3 juni 2010

Av jan Eriksson - 3 juni 2010 22:19

Onsdagen var väl ingen bra dag. Jag skruvade isär växellådan och inser att den är inte värd att kosta på, en begagnad kostar 2-2500:- plus frakt, det är mera pengar än vad resten av bilen är värt, så det får bli "Ett litet rött paket (med vita snören)" av den tyvärr, bara att leta efter något annat att åka i nästa månad.

 

I morse slappade jag lite extra hemma för jag skulle inte ha någon elevkontakt förrän 1020. Kvart i åtta kom det ett bedjande SMS från den andra elevassistenten. Han var sjuk och killen skulle bli ensam. Jag var inne i stan i bra tid iaf, så jag följde honom på på förmiddagen. Till den klassen hade man fått en Citroen C6 en ganska trevlig bil. Lunch fick skolan bjuda på. Efter det så följde jag eleven till hans buss (killen har epelepsi) när han hade bordat sin buss gick jag och köpte en mjukglass. När jag sitter där och njuter ser jag en elev som hoppade av gymnasiet redan på våren i ettan, det är tre år sen nu. Han såg inte mig, jag tog ett foto med blixt åt hans håll så att han eventuellt skulle kolla lite men inte. Jag gick då fram till honom och undrade om han varken såg eller hörde =) Då tittade han upp och med ett förvånat leende så sa han hej, det blev en hel del prat, han jobbade på Akkis med interna transporter. Långt in i samtalet kom det fram att det sämsta han hade gjort var att hoppa av gymnasiet. Det var andra gången den här veckan som just de orden kom från en elev som hoppat av, den andra är en tjej som inte har haft det allt för lätt i livet.

Ett tråkigt och innehållslöst eftermiddags möte måste jag sitta av också, innan jag fick ställa kosan hemåt.

 

Jag glömde att jag fick en lärare att skratta i dag, det var så att jag satt och diskuterade med en annan lärare och riktigt samma åsikter har vi ju inte. Jag gjorde ett yttrande, men innan jag hade slutat meningen så avbröt han mig med "höjd" röst, -"om du hade lyssnat färdigt på det jag hade att säga så hade du hört att det slutade med ett kanske" blev mitt svar och då småskrattade en annan lärare. Man kanske tror att eftersom jag inte har någon pappersutbildning så är jag inte oerfaren som debattör =)

 

När jag kom hem så började jag att installera Photoshop på min bärbara dator, det tog lite tid och det var en hel del klickande men nu finns den där. Kvällen fortsatte sen med betapet.

 

Ovido - Quiz & Flashcards