Alla inlägg den 14 juni 2010

Av jan Eriksson - 14 juni 2010 17:13

I dag på eftermiddagen, ja det var en kort arbetsdag, så tänkte jag att jag skulle ge Danmark lite stöd när dom spelade sin match i fotbolls-VM, två minuter stog jag ut sen var jag både trött i huvudet och hade en känsla av illamående. Hur kan man få förstöra för så många världen över genom att tuta i plastlurar konstant, set surrade ju värre än vid en tjärn i Tärnsjö. Man hänvisar till att det är deras tradition och den skall få vara, okej låt dom tuta men då skall det också vara trälurar av den typen som här är urgröpta trärör lindade med näver, jag tror inte att det skulle bli så många som tutade då.

 

Vad har jag annars gjort de här dagarna då jag har varit osynlig? Ja inte har det varit så mycket, det har varit tvätt, matlagning, diskning i ett lungt helgflöde. Något som intresserade mig på TV var att man sände Le Mans 23H, först kvalet på torsdagskvällen sen hela tävlingen från lördag 15oo till söndag 15oo, nej jag satt inte där hela dygnet men jag såg starten och därefter tittade jag till de kanalerna lite då och då för att på söndagen se den sista timmen.

 

Nu återstår det inte mycket av det här skolåret, jag skall bara komma ihåg att ta med bilpappren i morgon så att den kan få komma till "SkrotHulda" en lite större väska skall jag också ha med för det är nog bäst att ta hem skyddsskorna över sommaren, jag har även differentialklumpen som jag skall ta som minne och skrotskulptur, kan bli en häftig och ganska dyr ljusstake.

Ovido - Quiz & Flashcards