Alla inlägg den 28 juni 2010

Av jan Eriksson - 28 juni 2010 20:47

I semestertider så blir det annat än att sköta bloggen som är viktigt. Dett har i alla fall hänt.

Helgen innebar lite mat men ingen alkohol.

På söndagen blev det en reas till Sala, först hämtade vi alla sonens textilier, det blev fen "sopsäckar". Därefter blev det att leta reda på en adress i Sala, jag skulle titta på en bil som jag var sugen på. Det var en Volvo 245 -92, den såg bra ut med tanke på ålder. Lite skavenker fanns det ju men inget som stör mig. det angivna priset var också ett som låg på rimlig nivå. Helt klart så skulle den provköras. Det gick bra och även bromsarna testades med gödkänt resultat. Då vi kom tillbaka så parkerade jag på gatan, medans vi hade varit borta så hade den gamla ägaren plockat fram vinterhjulen och dom kan nog gå ett par vintrar till, behöver jag säga att det blev affär?

Den helt underbara sommardagen som jag vaknade till i dag skulle jag tillbringa i en varm och fuktig tvättstuga, jag hade ju bokat åtta timmar där för att få sonens tvätt avklarad. Jag hann med att tvätta tre stora sopsäckar och även få det torrt men sen var jag så urlakad att det fick räcka. I pauserna så såg jag till att bilarna blev omförsäkrade, sonen köpte den jag hade tidigare, Att få tag på frimärken för att skicka det var svårare än jag trodde, jag var in på ICA och handlade lite diverse, men där hade dom inga hemma. Det blev att ta sig till  andra sidan om järnvägen och handla på Fd OKQ8. Sen åkte jag hem igen och fortsatte. Mat måste man ju också ha så jag stekte lite fläsk och värmde brunabönor, under tiden jag åt så spelade jag betapet, vann någr amen förlorade också. Kvällen är varm och ljus,lit evattning av mina gröna växter har det blivit, men jag vill ju ha mycket blommor där på balkongen, det får bli ett annat år.

Ovido - Quiz & Flashcards