Alla inlägg den 2 augusti 2011

Av jan Eriksson - 2 augusti 2011 22:22

Det är skönt med sommarlov, man bestämmer helt vad man vill göra och när.

Jag försöker att leva i det verkliga livet och inte så mycket vid datorn. Men det har ju hänt en hel del den senaste veckan.

 

Först var det sonen som behövde skaffa sig en annan bil för Mercan hade fått en hel del krämpor, han hittade en Golf i stället. När den var inhandlad så var det ju läge att plocka ur stereon från den gamla. Montering av den i mion bil och lite annat småpyssel.

 

På lördagen skjutsade jag dotter och måg till Uppsala för dom ville gå ut och fira sin egen dag, sju år. När jag sen var in till stan för att hämta dem vid midnatt så blev vi på hemvägen omkörda av två vanliga polisbilar, en pikétbuss och en ambulans, alla med blåljusen påslagna. Man undrar ju vad som hade skett. I söndagens UNT fanns det en liten notis, det var ju inget allvarligt och framförallt det hade inte skett i Uppsala. En 33-åring hade ju "bara" skjutit sin sambo i benet det är väl sånt man får räkna med när man bor på mindre platser.

Den här veckan började lungt, men i dag har jag skjutsat barnbarnen till dagis respektive fritids, en av dem fick jag hämta efter en timme för  han mådde inte bra. Massor av tvtittande blev det när jag var "barnvakt" till honom.

 

Jag har tagit lit eledigt från mina negativa sidor också   

Ett roligt mail fick jag, det var en kille som frågade om en person som finns insläktad, killen frågade hur vi var släkt och han fick svaret att den kvinnan var gift med min mormors bror. Det är roligt när man kan hjälpa till med svar på konstiga frågor.

 

Återkommer med mera en annan dag.

Ovido - Quiz & Flashcards