Alla inlägg den 10 augusti 2011

Av jan Eriksson - 10 augusti 2011 20:42

I dag var det ju första arbetsdagen för oss som jobbar i Uppsalas skolor, dagen började med ett möte, besvikelsen var stor eftersom vi inte välkommnades med frukostkaffe. Vi fick allt sitta på obekväma stolar och lyssna på entoniga skolledare i två timmar.  

 

En kort samling på Loftet (ja vår arbetsplats har det namnet) inte blev det mycket avhandlat, men vi kom fram till att det är klockan nio som vi börjar i morgon.

 

Mat blev vi ju i alla fall bjudna på, det var kyckling, ris och currysås, men eftersom jag inte tål den billiga varianten av curry, den med massor av gurkmeja, så fick jag ta en klick smör i riset för att det inta skulle bli allt för torrt. Tillbaka till Loftet för en kopp kaffe och lite mera snack. När vi sen skulle tillbaka till matsalen för fotografering då stog det som spön i backen, mig gjorde det inte så mycket eftersom jag alltid har ett sånt där litet paraply i matsäcksväskan. Som vanligt var fotograferingen försenad, jag förstår inte att det inte skall gå att planera. Därefter var det mest att avsluta den första arbetsdagen.

 

När jag kom hem så åkte skorna av det räckte att gå med skor en dag för att jag skall ha ont i fötterna, mina fötter har ju fått leva ett fritt liv under sommaren.

Ovido - Quiz & Flashcards