Alla inlägg den 31 augusti 2011

Av jan Eriksson - 31 augusti 2011 22:03

Jag har haft mina funderingar på om jag inte jobbar på en U-båt, det finns många vattentäta skott mellan de olika avdelningarna, och det tätaste finns mellan olika grupperingar på samma avdelning. I dag har man även börjat bygga ett inne på den delan där ettorna skall lära sig att förstå grunderna i bilteknik. En sak är ju säker att med så många vattentäta skott så finns det ingen risk att skutan sjunker trots att det är på gränsen till myteri.


Annars så jobbar jag vidare med att en kille i bekantskapskretsen skall få en så bra tid i gymnasiet som det bara går att få.


I måndags hade sonen in sin bil för han ville att jag skulle kolla lite på avgassystemet, jo nog var det läckage allt, men det allvarligaste var att ett av framhjulen var så slitet att stålkorden var framme, en lärare hade ett par däck i källaren som vi skiftade till, nu återstår bara att komma överens om priset.


Arbetet med den gamla "Folkan" går vidare och eleverna har kommit så pass långt att alla smådelar är borttagna och karossen är separerad från bottenplattan. Snart dags för blästring av bottenplatta och hjulhus, motorn är fylld med diesel så att den skall kunna dras runt.

Ovido - Quiz & Flashcards