Alla inlägg den 3 augusti 2011

Av jan Eriksson - 3 augusti 2011 22:14

Jag hade förberett mig på en härligt slapp dag i dag, en med lite njutning av sol och värme. Men ack vad jag bedrog mig, klockan tio blev jag inringd som barnvakt, det hade kört ihop sig lite. snäll som jag är så kammade jag upp mig och åkte över. Var där ett bra tag men när alla hade kommit hem igen så åkte jag först och handlade, bensin och mat, sen var jag och hämtade en högtryckstvätt, i mitt förråd, med tillhörande rensslang, det är nämligen stopp i det hos dottern. Jag lånade ut aggregatet men spola det fick dom allt göra själva. Jag tog med den elektriska häcksaxen samtidigt. Kvällen har varit ovanligt lugn, så det kan bli tidig sänggång för att läsa om Fabian Månsson en man som hade intressanta idéer redan omkring 1920. Det var faktiskt honom som anders Björk citerade när han sa "Vet hut vet sjufalt hut" till Lidbom.

Vad han mera framförde var att ingen skall kunna bli akademiker innan den har arbetat i ett "grovarbete" i minst tre år.

 

Det var den här dagen i korthet.

Ovido - Quiz & Flashcards