Alla inlägg den 30 september 2010

Av jan Eriksson - 30 september 2010 20:52

Jag har varit lite slö om kvällarna men här kommer det nu en resumé av veckan.

 

Måndagen blev en dag då jag ghjälpte en lärare att göra ett extraljusstag till sin bil. Det kan bli så ibland när klassen har sina kärnämnen.

Tisdagen gick i samma tecken med det undantaget att jag var och handlade ett par bromsskivor, sonens bil skulle få en behandling av eleverna. Det var dags för en höstservice.

Onsdag som börjar med att jag får skrapa vindrutan på sonens bil. I skolan är det först ett arbetslagsmöte. Där pratade man mest om GY-11. Det enda positiva för min del var att jag fick möjlighet att ta en bild som jag har spanat på i ett par år, men tillfället har inte funnits.

   I dag är det inte ofta men ser sånt här, annat var det för 40 år se då var det vardagsmat.

Bilen blev nästan klar men det måste bytas vattenpump också för den ville inte hålla tätt.

Eftermiddagen ägnades åt en personalkonferens där man sa samma saker som på morgonmötet.

 

Nu är vi framme vid dagens datum. Morgonen var både kall och dimmig.

  

 

Bilen blev klar på förmiddagen och eftermiddagen ägnades till att provköra lite, för att se om bromsarna var som dom skulle och att kylsystemet höll tätt.

Ovido - Quiz & Flashcards