Alla inlägg den 4 september 2010

Av jan Eriksson - 4 september 2010 22:16

Gårdagen blev en riktigt slapp dag på jobbet, på förmiddagen hjälpte jag en av lärarna med att hissa hans bil upp och ner medans han skruvade fast diverse kåpor på den, sen efter kaffet så läste jag igenom en "uppsats" som en elev på Komvux hade skrivit om bilmärket Pontiac, där fanns det mycket att rätta i den svengelska som det blir när man inte behärskar varken svenska eller engelska.

 

När sen läraren skulle iväg till hantverkarna på eftermiddagen, då åkte jag hemåt.

 

I postlådan låg Clas Olssons nyaste kata log så den läste jag lite innan jag tog en lång tupplur, det är en förkylning som skall ut.

 

I dag lördag så vaknade jag strax efter åtta, så jag lyssnade ganska mycket på "Ring så spelar vi" innan det var dags för att lösa Melodikrysset.  Det fanns väl några frågor som jag fick klura på men nu är det inskickat.

 

Jag hade ju gett mig den på att skruva ihop den sista av mina "nya" Billyhyllor, så det var bara att sätta igång med det men svetten forsade när jag gjorde minsta ansträngning, jag är ju lite envis så efter många om och men är den monterad nu.

 

Jag var ju inte mycket sugen på mat, men som tur var fanns det lite fläskpannkaka att värma, lite gratängost på den så var det en ny maträtt.

 

En lång powernap på eftermiddagen, massor av specialte så orkade jag med att både vara social på FB och spela Betapet.

 

Ovido - Quiz & Flashcards