Alla inlägg den 1 september 2010

Av jan Eriksson - 1 september 2010 21:10

Redan onsdag och dags för ett morgonmöte igen, i dag var det ettorna som skulle går igenom.

 Vissa veckor är klassen i verkstaden på onsdagar, det blev en del kontroll av vad dom läst hemma, om dom läst något. Det var också utkvittering av nyckel till omklädningsrummet, mot deposition. Sen blev det mannekänguppvisninga i säckiga overaller med tillhörande skyddsskor  

 

När jag var in till tvåor och treor för att ta en kopp kaffe, så fick jag höra av en av lärarna för tvåorna att det skulle nog bli jag som skall lära dem det dom missade i ettan det vill säga jag skall läsa upp betygen till i alla fall ett G. Så nu måste jag plugga på lite om gubbarna Volta, Amperé, Watt, Ohm och Kirchoff, och hur dom kan kopplas samman till något vettigt. Sen får väl programrektorn lätta lite på plånboken också.

 

När jag skulle åka hem så såg jag först Vålabussen gå och nästa det brukar vara Sala/Heby så när den kom, utan nummer så satte jag mig på den, men det var ju fel buss så jag fick kliva av igen.

 

Det var en kort summering av min onsdag.

Ovido - Quiz & Flashcards