Alla inlägg den 9 september 2010

Av jan Eriksson - 9 september 2010 20:58

I morse bar det iväg till Uppsala igen och jag kände mig skaplig, kanske lite seg men ingen feber.

 

Vad skulle det vara som väntade mig där? Alla elever kom, någon lite försenad men men.

 

Det fanns fem olika saker som skulle påbörjas och kanske avslutas. En bil skulle ha ett nytt avgassystem, en annan nya fjäderskålar, en bil skulle det bytas olja och filter på samt påfyllning av glykol, sen har skolan leasat en skrotad bil som eleverna skall demontera och sist av allt vaktmästeriets ena flakvagn behövde omsorg med reparation av styrningen.

 

I dag var vi tre vuxna med eleverna men det var fullt upp att svara på alla frågor, fem objekt att skruva på och sen satt två elever och jobbade med sina arbetsböcker. Tiden flög iväg så det var en bra dag.

 

Jag använde mina spritt nya skyddsskor i dag också och dom var verkligen sköna för trotts att jag stog det mesta av dagen så hade jag inte ont i fötter eller ben, det kom sen när jag skulle kliva av bussen hemma.

 

Ute börjar det bli höstluft och de vilda blommorna har gjort sitt.

 

  

Ovido - Quiz & Flashcards