Alla inlägg den 24 september 2010

Av jan Eriksson - 24 september 2010 20:22

Efter en nattresa till enköping så var jag inte i säng förrän klockan hade passerat två.

 

Ganska trött när klockan ringde, så jag beslutade att ta en buss som går senare, ingen fara jag är i alla fall på skolan i tid men får inte lika lång fika.

 

När jag stegar in på skolgården så står det en ambulans där, lite efterforskning gav vid handen att det var en fordonselev som hade tuppat av och slagit i huvudet, ingen skolsyster fanns det att tillgå så man ringde efter ambulans.

 

Inga elever den här dagen och det dök inte upp någon lärare heller.

 

Jag tog vägen genom fordonshallen och där var det en stor och ett par små sjöar med vatten.   En vaktmästare kom genom lokalen så jag påpekade det för honom, jaja hum hum var hans reaktion, sen fortsätter han att klafsa genom pölen, samma beteende när han går tillbaka(skitgris).

 

Jag leter reda på en raka och tar bort det värsta, resten får städen ta med vattensugen.

 

Jag satte mig sen och letade efter bromsskivor i Biltema-katalogen. Eftersom det är en gammal bil så ringde jag och kontrollerade om det fanns några i Uppsala, det gjorde det och jag fick dem undanlaggda tills på måndag.

 

Lite mat är ju inte fel efter en så ansträngande förmiddag   

Det blev en hel del snack trots att vi bara var tre som åt i lärarrummet.

 

Efter lunchen så hade jag tänkt att gå till Akademiska för att tappa lite blod. Jag tog bussen ner på stan och sen en promenad, det blev att testa den nyöppnade delan av Vretgränd, tidigare satt det en låst grind tvärs över den. I korsningen med Dragarbrunnsgatan finns det ett litet fint hus. .

 

 

Det var en fin promenad i sensommarvädret, men när jag kommer fram till Blodgivarcentrane upptäcker jag att dom stängde klockan ett.

 

Det är ju filminspelning i Uppsala i dagarna så jag tänkte ta en sväng till Drottninggatan för att se lite av händelserna, men jag blev stoppad av en vakt, inga obehöriga fick gå in på den gatan.

 

Jag tog mig vidare genom centrum och passade på att gå igenom Svavagallerian och vidare till min buss. Tanken fanns att jag skulle köpa några öl på systembolaget men det slog jag ur hågen får kanske handla i Sala i morgon i stället för det är ju höstmarknad där.

 

Hemma ganska tidigt men seg som kola.

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards