Alla inlägg den 7 februari 2011

Av jan Eriksson - 7 februari 2011 19:43

Som ni kanske har förstått så läser jag lite varje kväll innan jag skall sova, nu är det serien om Stockholm av Fågelström som har littlat mitt intresse, mycket därför att min farmor levde i Stockholm kring sekelskiftet 1800 - 1900. Jag är nu inne i andra boken och när jag ligger där och läser så fastnar mina ögon, det är en SÄR SKRIVNING, i en så välrenomerad bok. Vems fel det är det vet jag inte men mitt öga stör det.

 

Degen i dag var lite annorlunda mot andra måndagar. På förmiddagen så tog jag tag i det där med mitt luftgevär nu hjälpte envishet och "massage" så att jag fick ur pumpen, nu behöver jag bara en borr på 4,5 mm som är 500mm lång för att få ur alla felaktiga luftgevärskulor. Jag skulle ju också hjälpa en annan lärare, men han kom lite sent så jag fick starta klassen och det är en klass som är riktigt seg i starten.

Jag hörde också på lunchen att min favorit har blivit erbjuden någon sorts plats på skolans säravdelning som ligger på en annan adress. Han är ju inte så intresserad av att vara på det stället och hade frågat en annan lärare om den inte kunde prata med rektor, visst kunde han väl tänka sig att göra det men den läraren vill inte ha honom.

 

Eftermiddagen var ganska normal, vissa elever jobbade och dom andra satt bara av tiden. Men kan undra varför dom ens orkar vakna på morgonen.

 

Ovido - Quiz & Flashcards