Alla inlägg den 15 april 2010

Av jan Eriksson - 15 april 2010 22:10

Det har hänt en hel del den här veckan, men mest av det berör ju en speciell elev, och där tänker jag inte lägga mer energi än vad han vill ta emot dvs nästan inget. Han vill inte göra något bara flyta runt och flina. Vad det skall bli av honom det visar sig, tyvärr är hans mentor alldeles för rädd om sitt arbete så han törs inte ryta i.

 

Vad som hände i dag var att jag var nära att mista en fingertopp i en stor tung aluminium/glas dörr, den slogigen och mitt pekfinger kom i kläm, det gjorde förb.. ont och ett stort djupt jack blev det, jag skulle röka så det gjorde jag efter det att jag hade kollat att allt fungerade som det borde. När jag sen kom till eleverna så letade vi fram lite plåster och drog ihop såret, det verkade gå bra för det gör inte ont.

Kort arbetsdag med elever men det skulle ju vara ett möte också så dagen blev lång. Väl hemma så somnade jag i soffan medans jag väntade på hockeyn, första perioden var över när jag vaknade =)

Ovido - Quiz & Flashcards