Alla inlägg den 4 april 2010

Av jan Eriksson - 4 april 2010 23:09

Lördag det var det i går och då blev det ju inget bloggat. Vad hittade jag på då då? Jo jag och sonen rev ur den gamla radion som satt i bilen, och jag menar verkligen rev för sen satt fast så att fronten gick sönder när vi tog tag. Sen var det ju högtalarna i instrumentbrädan som skulle bytas till något bättre modell, från gamla urblekta Pioneer till GAS. radion knastrade lite ett tag sen tystnade den. Jag tog kväll och lagade lite påskmat eller vad man kallar det, fläskfile med klyftpotatis blev det iaf. Sen hockey på TV i två omgångar. Sovdags =)

 

Nu till dagens verdermödor. Efter att ha funderat både hit och dit varför radion inte funkade beslutade jag mig för att det första jag skulle testa var ocm det fanns ström fram, så jag gjorde en fuskkoppling direkt från batteriet och det är ju klart att det fungerade. Vad bra då var det bara resten kvat´r att göra då. Dra fyra kablar från radion till skuffen, det var ju inte heller det lättaste men nu är det draget lite provisoriskt men det fungerar. Högtalarna i hatthyllan fungerar men det måste bli en ny hatthylla för jag är inte nöjd med hur det ser ut nu. Även om det är en gammal bil kan det vara lite stil på den.

 

En resa till Heby har det också varit i dag, jag skulle ha ringkabelskor och sonen snus, snus fanns det men inget som passade mig. Mat och disk som vanligt men det behöver jag väl inte berätta om .

Ovido - Quiz & Flashcards