Alla inlägg den 11 april 2010

Av jan Eriksson - 11 april 2010 21:06

Ja det  var ju redan i torsdags men jag har ju varit dålig på att uppdatera.

 

Den här veckan har jag ju plockat städat och tvättat.

Jag anmälde ju mitt intresse för att eventuellt vara kontaktman, så på torsdagseftermiddagen ringde det en "dam" och ville ha en tid när jag kunde komma, ja inte passade det henne att jag kom på fredagen. Nej det får bli i slutet av månaden istället.

 

Jag fick ta och tvätta på eftermiddagen i stället.

 

Fredagen gick åt till att bara vara med liet avbrott för mat disk och plock. På kvällen var jag till ungdomsgården, man skulle ha obligatorisk nykterhetskontroll där så båda som jabbade kunde bli upptagna. Tyvärr så var det en kille som inte var nykter men han var iaf så pass reko att han berättade vem han var (han var inte från byn), så föreståndaren ringde så att föräldrarna fick hämta honom. Hur man skall räkna det statistiskt det får vi se.

 

På lördagen så plockade jag ur det sista ur Volvon och då även kablagat till motor&kupevärmare. Jag grattade även dottern via FB eftersom jag inte ens är värdig att få deras telefonnummer   

 

Nu är vi framme vid den här söndagen, det blev lite sovmorgon men sen ut och staga upp baslådan, bära ner lite prylar som har stått ivägen när jag hade börjat med maten så satte Andreas på TV och vi hamnade i ishockey det var sista omg¨ången i kvalserien och matchen AIK-Växiö. AIK vann och tillsammans med Södertälje går dom til elitserien nästa säsong.

Jag bakade någon sorts scones, det var det sista vetemjölet tillsammans med special havregryn & linfrö, eftersom jag inte hade så mycket smör och ingen mjölk så fick det bli olja istället. Det blev klart ätbart och jag hoppas att det finns kvar till i morgon. Nu är det lite spel och sen farmen innan jag skall sova.

Ovido - Quiz & Flashcards