Alla inlägg den 12 april 2010

Av jan Eriksson - 12 april 2010 22:17

Nu var det dags att jobba igen då efter påsklov.

Det första var ju att få tag på de elever som jag skulle jobba med.

Jag fick tag på dem efter lite telefonsamtal och letande. En av dem hade fått tillbaka sin assistent så det var ok. Den andra tog jag med upp på biblioteket så att han fick göra den matteläxan som han hade som hemläxa för en dryg månad sen, plus att han fick göra lite till, hans mattekunskaper ligger på mellanstadienivå.

När det var avklarat så var det dags för mig att få lite mat, jag resonerar ju så att man får passa på att äta när det finns tid.

Jag hann även prata med en lärare som var in och gjorde några kopior, jag frågade om han hade fått några elever, det är dåigt med det svarade han, det kan bero på att jag såg tre elever som letade efter Dig blev mitt svar =) Jag hoppas att det löste sig men han fick iaf reda på att det finns ordentliga elever.

 

Efter lunsh så var det svenska för fyra elever men 25% kom inte. Den här gången skulle dom se färdigt filmen "Låt den rätte komma in" en svensk vampyrfilm. Ja inte var den så häftig, men vad den killen inte tänkte på att det är ju annat än splatter man skall upptäcka i en film. Man skall ju se helheten, var, när och hur är det där filmen utspelar sig allt det där får dom ju ta tag i när läraren kommer nästa gång.

 

Efter det här var jag upp på lärarrummet och tog en fika med prat. Innan jag tog bussen ner till det röriga resecentret. Man har gjort det anpassat för tågresenärer men buss dito är satta på undantag. Det finns nog 50 dubbelsidaiga klockor tex på stationsområdet men inte en enda där bussarna går. Att man sen måste passera tvärs över en cykelled där cyklisterna kommer i full fart, för att sedan gå ner under stationsområdet i den så kallade centralpassagen för att på andra sidan ta sig upp för en helt grå trapp innan man senare skall passera genom taxibilsleden för att komma till stadsbussarna, och samma vända men tvärs om på em.

 

När jag kom hem hade det kommit brev från Telia, jag väntade ingen räkning, och jagtyckte att det inte var "rätt färg" på pappret som jag såg genom brevfönstret. Jag blev glatt överraskad när jag öppnade det för där låg det presentkort på 250+50 kr, ett mcyket välkommet bidrag den här månaden. När sen sonen kom så blev det först lite kaffe och sen en resa till Heby, jag tog med en miniräknare för man skulle inte kunna få tillbaka pengar, det gällde att räkna rätt. Vi plockade i lite vav arje som vi hade bestämt oss för att handla. Väl framme i kassan så slog kassörskan in allt vi hade handlat och beloppet blev 289:50 och hon drog den på 250:- först innan jag hann säga att jag tar en TIAlott också men den fick hon också in men då ville inte maskinen ha den på 50:- hon kliade sig i huvudet , och fick sen tag på en som jobbat längre hon löste problemet det var lotten som ställde till det. Nu blev det att ta fram riktiga pengar för att betala lotten. Allt löser sig om man inte har brottom.

Ovido - Quiz & Flashcards