Alla inlägg den 2 april 2010

Av jan Eriksson - 2 april 2010 16:10

Nu har påsklovet börjat  

Men rätt skall vara rätt först måste ju fredagen redovisas. Jag blev assistent åt en särskild elev även den här dagen, hans ordinarie assistent har det ganska jobbigt nu och det är nog därför han sjukanmäler sig så pass ofta, jag säger inget om det för jag minns som i går hur det var för snart 30 år sen. Det var skruvardag för den eleven, men strax innan elva så kom läraren som jag hade lovat hjälpa med att vara skrivvakt och sa att nu är det dags (att jag hade berättat att jag tyvärr hade ett annat uppdrag på heltid nu det hade han ju glömt). Jag är ju ganska snabb i tanken så jag kom med förslaget att den här eleven skulle få göra sitt prov i den lärarens ämne när jag var vakt så kunde han räkna det tillgodo på eftermiddagen, han skulle annars ha gått till halv fem, det skulle gå bra. Skrivning och sen lunch, på lunchen blev det också ett besök hos elevens mentor, man kan inte säga att luncherna är avkoppling.

Efter lunch passade jag på att köra ut min nya bil, så att jag kunde åka i den hem. Det var inte mycket fart på eleverna den här eftermiddagen, så det var färdigstädat fem över två och hemgång. Den här eleven hoppades på att hinna med en buss som går fem i halv tre, men den missar han, jag stannar kvar för att vänta in nästa, efter ett tag så säger han du kan ta bussen tillbaks till skolan för nu har jag Evelina här, det är en skolkompis som han litar på. Jag tog bussen till skolan och sen bilen hem.

 

Långfredag: Jag vaknade kvart i elva utan klocka, hade det varit normaltid hade den varit kvart i tio den tid jag vaknar utan klocka, förklara det den som kan! Efter två omgångar kaffe vaknar sonen till så att han kan komma med ut och kolla in Mercedesen, han blir naturligtvis sugen att ta en tur, den går till Heby. Inte blev det några klagomål på bilen, utan han tyckte att den uppförde sig riktigt bra. Nu skall jag "moffa" lite godis som vi passade på att köpa i Morgongåva.

Ovido - Quiz & Flashcards