Direktlänk till inlägg 17 mars 2011

Fredag i morgon

Av jan Eriksson - 17 mars 2011 22:32

Onsdagen började med det obligatoriska mötet, dagens  jobb blev mest att se till att eleverna gjorde något, jag förstår inte att man kan komma på idén att sitta och spela kort på lektionstid. Det finns en elev som är totalt ointresserad av att göra något vettingt, inte ens boken är med till lektionerna. Är det lönsamt att ha en sån elev i skolan, det är ju en kostnad på dryga 100 000:- för den kommunen som eleven kommer ifrån. Det var dagens gnäll.

 

Den här dagen var mycket intressantare, eleverna i den klassen varkar haf fattat att det är för att lära sig något som dom är där.

Dom skruvade isär domkrafter, böt strålkastarglas, felsökte på en extralärares bil mm två passade på att läsa lite i sina böcker.
Extraläraren är en som har jobbat på skolan tidigare och nu skall han in och vikariera för en som går på pappaledighet.

 

Eleverna hade bara fordonslektioner på förmiddagen så jag kunde ha försvunnit därifrån redan halv tolv men blev kvar och var handräckning till den ordinarie läraren för eleverna hann inte bli färdiga med en bil som skulle rulla till kvällen. Därefter hamnade vi på lärarrummet med lite vettiga samtal om ditten och datten.

 

Väl hemma så sträkte jag ut mig lite på sängen och vaknade en timme senare.

En bild skall det väl vara som prydnad.  

Bilden föreställer min mor, mormor och morfar bilden är troligen tagen sommaren 1921

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jan Eriksson - 20 januari 2013 00:20

Det är länge sedan jag skrev här jag vet det.   Två dagar innan vi skulle gå på ett efterlängtat sommarlov så kom min chef, stack till mig ett papper med orden -"Det finns ris för att du kan bli övertalig" På två radet skulle jag få plats med de ...

Av jan Eriksson - 1 oktober 2012 14:40

Det är redan första oktober och jag har inte rapporterat någon från sommaren, eller det kanske är så att jag inte har upplevt att det har varit sommar?   Jag tar det från början.   Två dagar innan lärare och andra skulle gå på ett efterlängt...

Av jan Eriksson - 21 april 2012 15:16

Oj vilken vecka! Dotterns bil ville inte hem från Sala i söndags, i måndags så åkte jag och sonen dit för att hämta den. Jag hade köpt en ny bogserlina i Uppsala när jag åkte från jobbet så det skulle ju inte bli några problem, trodde jag. Vi sköt ut...

Av jan Eriksson - 25 mars 2012 21:59

Tiden går väldigt fort nu och redan är det sommartid.   Jag har jobbat och stått i en hel del, drabbats av pollenallergin och varit hemma ett par dagar.   I gå när jag skulle åka med sonen till Slaa en sväng så upptäckte vi att han hade inte ...

Ovido - Quiz & Flashcards