Alla inlägg den 31 mars 2011

Av jan Eriksson - 31 mars 2011 21:38

Plötsligt händer det oväntade, jag har blivit sambo.

 

För övrig så har det varit en massa förkylning / pollenallergi här.

 

Strukturen i skolan har väl inte heller varit den bästa, när ändringar som gäller en heldag för alla ettor ändras via mail som skickas en söndagskväll klockan 20:30 då är det något som är fel. Både lärare och framförallt elever protesterade på sina sätt.

 

På tisdagen hade man satt in en extra halv studiedag, vilket gjorde att eleverna bara var in en lektion för att skriva prov.

 

Onsdagens förmiddagsmöte ställdes in så det blev mest segande.

 

Då är det torsdag och jag är ifatt med rapporteringen.  

 

Jag bad bland annat en elev att förflytta sig ur lokalen för han hade inget där att göra. Har man inte haft bok med sig sen innan jul, inte byter om till skyddskläder och inte ens har papper och penna, då skall man inte mopsa upp sig och propsa på att få sitta på en speciell plats, jag satt just där med en elev som både behövde och tog emot hjälp. Eleven har attityden att man skall segla runt och vara "cool" komma när det passar och ha sina egna rsater, sånt kan man tolerera en kortare tid, men den här eleven går andra gången i ettan och han är inte intresserad av att lära sig något.Eleven blev sur men det får han bli.

 

Ett paket hade jag i postlådan när jag kom hem, vad det är kan jag inte berätta i dagsläget det är ett prov för en marknadsundersökning, så mycket kan jag berätta. Det fanns även ett kuvert från skattemyndigheten, och dom anser att alla Eriksson på den här adressen bor i samma lägenhet, nu hade jag oturen att det blev min son det hade ju varit trevligare men även svårförklarigare om det hade varit en dam i lämplig ålder   

 

Ovido - Quiz & Flashcards