Alla inlägg den 1 mars 2011

Av jan Eriksson - 1 mars 2011 21:25

Det skulle bli ett studiebesök, eleverna satt i bussen, då kommer beskedet att dit vi skal dit kan vi inte åka för dom har ingen frisk som kan visa oss runt. Ett annat ställe kontaktades och där skulle en lärare guida, det gick snabbt så väntan på bussen blev lång, den var ju och hämtade ett nytt gäng. Mat blev det ju som vanligt och efter maten så skulle färden ställas till ett par andra ställen, jag fick följa med om jag ville, men jag tyckte att det var lika bra att ta en tur till biblioteket och sen hemfärd.

 

Ganska snabbt så blev det tisdag. Eleverna är ju som dom är, vissa skruvar och har roligt medans dom lär sig, medans andra verkar helt bortkopplade eller vad skall man säga när dom sitter och spelar kort medans läraren har en genomgång av läxor mm ???

När jag kom hem så satte jag igång med en sockerkaka, den avsmakades till kvällskaffet.

 

I morgon blir det en sån där dag när man sitter av tid först samling i matsalen sen arbete med GY11 i arbetslagen ett jobb som jag inte har något inflytande över eftersom jag inte är undervisande pedagog.

 

Nu skall jag ta påtår och sen spela lite betapet innan det är dags för ytterligare en dust med Fågelström.

 

Ovido - Quiz & Flashcards