Alla inlägg den 22 mars 2011

Av jan Eriksson - 22 mars 2011 19:54

Jag känner mig lite skyldig att redovisa vad som sig timat här i helgen och efteråt.

 

Fredagen avslutades med skrivning i elkunskap för eleverna, och det var mycket flitiga elever som verkligen försökte att göra sitt bästa. Det var så att två av eleverna försökte sig på en svårare skrivning med lite blandat resultat.

 

På fredagskvällen kopplade jag av totalt och drack tom tre öl.

 

Lördag morgon utan melodikryss var ju en ny upplevelse, men att vara "barnvakt" till barnbarnen slår det ju med hästlängder. Jag var på plats redan klockan halv elva, så att jag kunde få lite instruktioner om vad det skulle lagas till mat med mera. Busarna skötte sig bra och den minsta är en riktig dockmamma och pysselgumma. Maten var enkel för det var korv ooch bröd.

 

Söndagen gick i samma gängor, dock tittade jag på bandyfinalen via min dator för på TV var det ett konstant flöde av barnprogram. Den stora skillnaden var arr på söndagen var det stekt falukorv och snabbmakaroner till lunch. Jag får väl rapportera att två av barnen var till sina respektive kompisar under dagen. När dottern kom hem skulle alla åka och gratta det älsta bonusbarnbarnets sambo, men det blev bara minstingen som kom att följa med, för stora dottern ville stanna hos en kompis, och mellanbarnbarnet följde med hem hit så att pappan fick hämta när han kom från sitt jobb.

 

Då var det måndag igen då efter en helg som försvann som en avlöning. Jag visste att eleverna skulle komma lite senare men att dom inta alls skulle komma det kom som en överraskning, det var läraren som har dem i fordon och samhälle som hade bestämt att eleverna skulle ut till företag för att ställa lite frågor, och frågande det var både jag och den läraren som skulle ha haft undervisning.

 

Bäst att ta tisdagen medans jag håller på, Lugn förmiddag och en hel del skruvande på eftermiddagen, två eolever skrev prov eller satt av lite tid om man skall vara noga. Skruvningen bestog av ett kamremsbyte på en VW-Polo, man hann ju inte göra klart så det fick läraren göra när eleverna hade gått hem, men mycket beröm till de två såm kämpade skruvade och läste beskrivning hur man skulle göra.

 

Nu är det kväll och jag är lite seg med rinnande näsa och dito ögon, men jag orkar både baka tekakor och titta på hockey.

 

Ovido - Quiz & Flashcards