Alla inlägg den 17 november 2010

Av jan Eriksson - 17 november 2010 21:16

Jag var ju tvungen att vara på jobbet klockan åtta för det skulle ju vara ett möte som vanligt.

 

Det som avhandlades när mötet väl kom i gång tio över nio, var det vanliga, lite gnäll här och lite gnäll där. En vettig information fick vi, sista skoldagen för eleverna och oss anställda är den 20/12, bra att få reda på men hur man har planerat när man skall släpa dit eleverna för att gå en halvdag på en måndag och sen ge dem lov det förstår jag inte.

 

Det var kallt och dimmigt i Uppsala i dag.

 

  

 

Efter mötet så sökte jag upp en elev som jag hade sagt till att jag skulle besöka när han hade sin svenska.

 

Lunch och sen skrivvakt, inbokning av nya vakttider, genomgång av elever med läraren, sen tog jag en promenad till stationen där den här statyn åter mötte mig, nu med pudersnö som högdagrar.

 

  

 

Efter ett kort besök hemma åkte jag till Morgongåva och handlade, besökte Minken (allaktivitetshuset) där jag fikade och pratade lite strunt, men även allvar.

 

Till kvällen så dök en trevlig vän upp på nätet.

 

Ovido - Quiz & Flashcards