Alla inlägg den 5 november 2010

Av jan Eriksson - 5 november 2010 17:09

Nu var det ju inte sängen jag somnade i i går kväll, men TV-soffan kan också söva. Jag la mig på rygg och började titta på matchen mellan Djurgården & AIK, numera har man ju pauser även i perioderna när man "skrapar isen på utsatta ställen" = reklampaus på svenska. Jag blundade under den pausen, det var i första perioden, när jag sen tittade upp igen så var det i slutet av andra   Matchen blev lite konstig för man bröt den perioden med 3½ minut kavr att spela, isen hade gått sönder. När man sen spelade resten som inledning på tredje perioden, fick AIK ett mycket konstigt mål.

 

Vad har jag gjort mera då den här veckan?

 

Jag har scannat in en reparationshandbok till Volvo Amazon, slipat ett antal lådfronter närmare bestämt 24 stycken, men när jag kom till slipning av "bordsskivan" då ville det inte fungera, jag tror att den gamla handmålade Servalacken är alldeles för tålig. Så här såg det i alla fall ut innan jag började slipa.

  

Sen har jag sett vackra morgonhimlar    Och minst lika vackra kvälls dito.  

 

På onsdagen var jag till Ungdomsgården Minken i Morgongåva, och på väg dit så passade jag på att fotografera en ordentligt tilltagen varningsskylt.

 

  

Jag vet att det är dålig kvalitet på bilden men det får duga för nu, jag kinde inte ställa bilen och ta en bättre bild.

 

I dag fredag så åkte jag till Heby för att köpa lite av COOP´s frysta fläskfile som annonserades till priset av 50:- (49,90) Hittade den frysta filen och tog två för det är ju ungefär ett kilo, framme i kassan så frågade jag om det var rätt. Nej sa kassören/föreståndaren det där är svensk och den kostar 80:-(79,90) något som inte framgick i frysdisken. Jag gick tillbaka med fileerna och tog en ring Falukorv i stället. Väl framme i kassan igen så talade jag om för expediten hur dåligt jag tycker att det är när man inte tar hem så att den som kommer och handlar när det är tre av sju dagar kvar, och att för min del är det nog sluthandlat där, bättre att handla i Uppsala och strunta i att stödja de lokala handlarna. Han skyllde på att det var så svårt att beräkna hur mycket det går åt fär trots att det är max tre fileer per hushåll så kan vissa handla både två och tre sådana omgångar, tacka F*n för det det är ju medlemspris och finns det flera medlemmar i ett hushåll då har man ju rätt att handla på alla kort. Det var ju inte första gången som jag har blivit snuvad på extrapriser på grund av att den föreståndaren inte kan planera sina inköp.

 

När jag plockade lite i mitt ena förråd så hittade jag en mycket speciell skiftnyckel, den är udda och helt oanvändbar (klumpig).

 

  

Ovido - Quiz & Flashcards