Alla inlägg den 8 november 2010

Av jan Eriksson - 8 november 2010 22:41

Dagen började med en liten försovning, inte värre än att jag kom i tid till jobbet.

Det var full fart på eleverna, mycket som skulle fixas till.

Det går ju en person och arbetstränar i den här gruppen också och snart ber jag honom fara och flyga, han funderar ju på att bli lärare men pedagogik det vet han inte vad det är, däremot är han en typisk "bilskojare" som kan få iväg bilar snabbt. Jag stog med två elever, och gick igenom med dem hur man felsöker när en lampa inte lyser. Dom hade plockat ur lampan och genom mätning konstaterat att den var hel, så det var dags att kontrollera om det kom fram någon spänning, då kommer han och lägger sig i genom att rycka och slita i kontaktstycken för det var "nog" fukt i dem. Där försvann en bra möjlighet att lära eleverna grunderna i elektrisk-felsökning. Han har också väldigt lätt för att komma med sarkasmer. Jag funderar på att inför eleverna fråga varför han som är en "så duktig reparatör går arbetslös"!

Men om man förnedrar honom så blir han väl kränkt eftersom han inte är av svensk härkomst. Han frågade också om jag hade besiktigat bilen, men det har jag ju på grund av ekonomi inte gjort, utan skjuter upp det till julveckan. -"jaha har du bättre ekonomi då" frågar han då skall det ju köpas julklappar. Då förklarade jag helt enkelt för honom att sånt gör jag inte, "man kan ju ge några hundralappar istället" var hans sarkastiska svar. "Nej så jag vi ger inte julklappar, var och en av oss har en egen dag på året då kan det firas. Jag hoppas att han förstog vinken.

 

Nu har jag gnällt färdigt för i dag.

 

Vi får se vad morgondagen kommer att innehålla.

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards