Alla inlägg den 12 november 2010

Av jan Eriksson - 12 november 2010 23:25

Visst får jag väl säga att mitt jobb har vissa guldkanter, som i dag tillexempel, som i dag då de första timmarna bestod i att jag satt och lyssnade på radion samtidigt som jag läste vidare i min "nattbok" samtidigt som jag utförde ett viktigt arbete. Vad var det då jag gjorde kanske någon frågar? Jo jag satt skrivvakt, lämnade ut proven, höll koll på att man inte tisslade och tasslade, för att sen ta in proven och kolla att eleverna hade skrivit namn på alla papper. Jo det var många papper som kom in två tre stycken från varje elev och det var ett trettiotal elever som skrev.

 

Därefter gick jag över till den klassen jag normalt arbetar med och där var det full fart, tre av eleverna skulle ner i källaren med lite begagnade delar så då fick jag vara med och sköta upplåsningen. Sen lunch för att på eftermiddagen vara med eleverna, mesta tiden gick åt till att få vissa att inte bara slappa. Skoldagen avslutades med fika i klassrummet.

Ovido - Quiz & Flashcards