Alla inlägg den 9 november 2010

Av jan Eriksson - 9 november 2010 20:14

Det är tisdag i skolans värld, vissa vill skruva andra vill tjafsa. Det går framåt på skruvfronten för många av eleverna medans andra mest flyter omkring och är i vägen.

 

Det blåste ganska mycket redan när jag skrapade rutorna på bilen innan jag åkte till Uppsala på morgonen, och under förmiddagen tilltog det. För att under lunchen även innehålla snö.

 

När det sen var dags för att dricka lite eftermiddagskaffe hade det kommit så mycket snö att det var som ett julkort ute.

 

Resan hem skedde med lätta fötter och stor koncentration, jag kunde även konstatera att ABS-enheten fungerar som den skall, jag passade nämligen på att låsa bromsarna nu när det var snöhalka. Jag kom hem helskinnad men trött. Däremot verkar det som att de som jobbar på samma ställe som sonen har blivit strandsatta i Västerås, det är tydligen två lastbilar som har halkat lite kors och tvärs på 56:an, jag pratade med sonen strax efter åtta och då var dom fortfarande på jobbet.

 

Nu skall jag ta och fixa mig lite kaffe, morgondagens väska är packad sånär som på matdosan. Jag går väl ner till bussen i normal tid sen får det visa sig vilken buss som kommer.

Ovido - Quiz & Flashcards