Alla inlägg den 14 oktober 2010

Av jan Eriksson - 14 oktober 2010 22:12

På torsdagarna kommer eleverna lite senare så jag hann fixa med lite annat innan.

 

Förmiddagen gick åt till att gå igenom det som dom hade haft i läxa. På eftermiddagen så fortsatte eleverna där dom slutade förra veckan. Det vill säga två skulle fixa nya sprintar till en dörr, några monterade däck och ytterligare några fortsatte med "pizzaräsern".

 

Jag skulle ju sitta skrivvakt åt en lärare, och klockan 14:15 skulle det börja. Jag var på plats tio över och hann ta en fika. tjugo minuter över kom läraren in där jag väntade så jag kommenterade att ännu hade ingen kommit.! -"Men dom skulle inte vara här förrän halv svarade han, jag sa kvart över bara för att du skulle vara här i tid"??? Får jag ett klockslag som jag skall arbeta åt andra då är det väl upp till mig att komma i rätt tid, jag behöver väl ingen som ger extra tid bara för att han själv inte kan hålla sina tider. Det är att nedvärdera sina arbetskamrater.

Något som däremot var possitivt ver det att det fanns tårta att äta medans jag satt och väntade   

 

När jag sen kom tillbaka till meckarhallen så hade eleverna lämnat den, den som är och arbetstränar skulle måle lite vitt, tyvärr så hade den eleven som gjorde det tidigare på eftermiddagen inte satt på locket ordentligt så halva burken hamnade på den personens byxor.

 

Sen blev det hemgång och väl hemma så blev det att laga lite mat, falukorv och hemlagat potatismos i dag .

 

Avslutning med lite Betapet lite vinst men även förlust.

Ovido - Quiz & Flashcards