Alla inlägg den 4 oktober 2010

Av jan Eriksson - 4 oktober 2010 21:48

Full fart i skolan i dag, man jobbade på sex olika stationer, med fyra bilar en åkgräsklippare och en motorsåg.

 

Vid tiofikat blev det naturligtvis kanelbullar till kaffet, jag bakade ju i helgen dom som testade tyckte att dom smakade bra.

 

Eftermiddagen fortsatte som förmiddagen, skruvar och andra detaljer som hade rostat fast, olja som skulle bytas, och alla frågor som skulle besvaras.

 

Det var lit ekaos med bussarna i Uppsala, man har stängt av en gata bakom centralen. Det resukterade att jag fick lov att stå och vänta på en trottoar efter en blåsig gata, och så kommer det att vara till 30/4 1011. Det är ju inget vidare om det blir samma sorts vinter som senast.

 

Varför vill jag nu ha pension kanske ni frågar. Jo det är ju så att jag har två extrabarn, som kom med när jag gifte mig, nu är det så att dom jag kallar "plastbarnbarnen" börjar komma upp i tjugoårsåldern, nu läser jag på en annan sida att "plastdotterdottern" är i vad man säger väntans tider. Vilket i praktiken gör att jag blir mormorsfar, det tycker jag är värt pension  .

Ovido - Quiz & Flashcards