Alla inlägg den 12 oktober 2010

Av jan Eriksson - 12 oktober 2010 21:41

Förra veckan var som alla andra, frånsett att sonens bil blev både fixad och besiktigad.

 

Nu till den här veckan.

 

Lärarna åkte på en tvådagars konferenskryssning så jag hade inget direkt att göra. Jag passade på att fixa lite godisburkar, som är mycket användbara när det skruvas på bilar.

 

Nu är det redan tisdag:

 

Jag tog bussen från Vittinge tio i åtta, solen var på sitt allra bästa humör, så man såg inte mycket om man hamnade på solsidan.

 

Efter en rask promenad där jag hade de här vyerna.

    

Så var jag framme vid mitt mål,    inte blodbussen för den skulle vara på Zetterbergs i Östervåla i dag enligt Upplandsradion.

Jag gick till det vanliga tappstället, det var en ny i mottagningen, hon var mycket ovan det märktes. Jag tog Uppsala Nya (tidning) och gjorde mig beredd att läsa, men jag hann inte sätta mig innan det var min tur.

 

Blodvärden & blodtryck var bra men pulsen lite hög, inte så konstigt efter en rask promenad till UAS det är inte så väldigt stor höjdskillnad men backen är lång.

  

Jag drack kaffe och åt en macka efter tappningen, ja jag ögnade igenom UNT också, sen bar det av ner till busstationen igen. På grusgången låg det en "tagghuding".

 

Eftersom det var urförsbacke så hann jag med bussen som lämnar Uppsala 10oo.

 

Lite att äta hemma, sen bar det av till Morgongåva, jag tänkte hämta skalet till min handelsmansdisk, den stog i ett förråd där.

Det var inte det enklaste att få den uppför 15 trappsteg utan viloplan, skam den som ger sig.

Min tanka var också att jag skulle ta hem "vinylsvarven" med tillhörande förstärkare, men var i förrådet fanns den då?? Flyttade runt en massa prylar, hittade bromsskivorna som skulle ha varit till min Volvo 360. Toh med en tidskriftssamlare fylld med Bildjournalen. Till sist var även skivspelare och förstärkare i bilen.

 

När jag satt och pustade ut p åtrappen såg jag två ungdomar (slynglar) som först hoppade ner uch upp från spåret, kastade stenar som dom tog där nere, för att avsluta med att hoppa upp på väntkuren ett antal gånger, man kan undra om dom har den minsta aning om hur fort ett tåg kommer och hur hög spänningen är i ledningarna. 100 km/h och 16.000 Volt är svaret.

   Här hoppar en av dem ner från taket medans den andre filmar, minst tre gånger var han uppe på taket.

 

Kvällen avslutades med hockey på TV, i pauserna fixade jag matdosa, blodpudding med bacon och vitkål med lingonsylt. Jag hann också hämta in allt utom "bänken".

Ovido - Quiz & Flashcards