Alla inlägg den 13 oktober 2010

Av jan Eriksson - 13 oktober 2010 22:56

Det var ju inte så populärt att jag jobbade hemifrån när resten var på kryssning, programmrektorn frågade om jag var sjuk i måndags och ärlig som jag är så svarade jag nej men jag var och fixade diverse materiel som vi behöver i skruvhallen.

 

Sen satt jag av ett möte innan det var dags att gå ner i skruvhallen, vad jag gjorde där var inte mycket, läraren skruvade av extraljusen från en bil han skall sälja. Den andra hjälpredan spacklade lite på en bil. Innan lunch hann även läraren börja med polering och vaxning av sin bil.

 

På eftermiddagen skulle jag sitta skrivvakt, jag brukar hjälpa samhällskunskapslärarna med sådana tjänster, på så sätt får man lite annan aspekt på skolan. När jag kom för att hämta proven blev läraren lite stirrig och frågade "Du är tidig eller hur" och det måste jag ju erkänna, men jag sa att det är i alla fall rätt dag, med ett leende, hon skrev fel information när hon tingade mig :)

Det var bra uppslutning på elever och många satt tiden ut.

 

Jag glömde berätta en sak till som jag gjorde i går. Jag ringde till den i Heby kommun som jag har lämnat en massa negativ till, jag måste ju få lite besked hur det går om det finns något positivt besked. Jodå det är på gång både Heby hembyggdsförening och Vittinge har skaffat var sin negativscanner.

 

När sonen kom i dag så ville han till Uppsala och handla, det var bara tur att jag inte hade börjat med en bulldeg, smöret var redan i kastrullen men plattan var inte påslagen. En snabb tur till Uppsala och sen måste jag ju göra lite mat till morgondagen, det blev råstekt potatis med korv och skivad rödlök.

Ovido - Quiz & Flashcards