Alla inlägg den 3 oktober 2010

Av jan Eriksson - 3 oktober 2010 18:41

Dagarna går snabbt, lördagen ägnades bland mycket annat till att baka kanelbullar så att det finns när kanelbullens dag skall firas i morgon.

 

Annars så har den här helgen varit i slapphetens tecken. Sonen gick över till sin syster i ett tiden för han skulle hämta hit dottersonen, det skulle bli spel på datorer. Ävem om barnbarnet inte är mer än sju så kan han både läsa och "skriva" både på svenska men även engelska. Det är WOW dom spelar.

 

Jag skulle koka lite pasta åt "spelarna" men hittade inte min pastakastrull, den fanns inte i kastrullskåpet ,inte i  det där skåpet jag inte använder, inte i skafferiet, inte heller i kyl eller frys, någon diskmaskin har jag ju inte heller.

 

Det blev att ta en alldeles för stor kastrull men det gick ju det också. Vi åt och jag diskade, och en sista gång så kollade jag i kastrullskåpet, naturligtvis så fanns kastrullen där, men den hade gömt sig bakom en gjutjärnsgryta   

 

Jag har fotat dottersonen men kommer ju inte åt min dator som jag kan lägga in bilder med så det får anstå till en annan kväll.

Ovido - Quiz & Flashcards