Alla inlägg den 19 november 2011

Av jan Eriksson - 19 november 2011 22:25

I kväll har jag ganska ont i en massa muskler jag inte ens visste om att jag har.

 

Men för att börja med veckan som varit.

 

Det var lite turbulent på jobbet som vanligt, vissa har ju en förmåga att visa hur omogna dom är, och försöker bossa andra i gruppen. Jag blev chikanerad inför elever, men eftersom jag inte är av samma sort så lät jag dem hålla på. Efteråt fick jag värmande ord av eleven som var med, "jag är glad att det är dig och S som är mina lärare!.

 

På fredagen blev jag tillfrågad om jag kunde hämta barnbarnen på fritids och förskola, och naturligtvis så kunde jag det. Kvällen avslutades med mat och kaffe. Jag hade min bärbara dator med mig så att jag kunde läsa lite mail och annat under tiden, datorn glömde jag där och när jag var dit för att hämta den i dag, så blev det prat och kaffe men någon dator det fick jag inte med miig hem   Det värsta är väl att jag har mina läs och terminalglasögon i datorväskan.

 

Då var vi framme vid lördagens aktiviteter, jag gick upp relativt tidigt för att ta mig till Järlåsa och låna en släpkärra. Ute var det dimma, och den hade lagt sig på vägen så det var glansis bitvis. Kärran hämtades och färden ställdes till Morgongåva och ett förråd som jag har haft där, nu skall det tömmas. Vad var viktigast att ta nu när jag hade kärra? En tvättmaskin, ett biljardbord, Byrå, tre bokhyllor, min gungstol som har varit min mormnorsmors, min Itera cykel hamnade också på släpet. Det finns en massa lådor kvar och jag skall ta och köra ett par lass i morgon. Hoppas att ryggen och alla andra leder håller.

 

Nu känns det som att det är dags att låta kroppen vila inför morgondagen.

Ovido - Quiz & Flashcards