Direktlänk till inlägg 17 april 2011

Bra väder

Av jan Eriksson - 17 april 2011 21:57

Jag har suttit lite och plockat med gamla negativ från det jag kallar min stad.

 

  Kungsgatan med folkets Hus, Konditori Tre Liljor och en gammal Volvo

 

  

Fortfarande kvar på Kungsgatan men nu är det Ludde&Sudde "Lundin & Sundman" som är i förgrunden, den gamla Volvon står kvar men har fått sällskap av en SAAB med taksökare och en Renault Dauphine, vi får väl inte glömma damen som stretar över gatan med en resväska på pakethållaren..

 

  

 

Nu är vi i hörnet Dragarbrunnsgatan och ja vad den heter har jag glömt !

 

  

 

Vi fortsatte gatan över Forumtorget och ser nu Tempo, antingen gillar man det eller så hatar men det, det finns inga mellanting.

 

  

 

Vänder om och kommer då till Diagonalen, här gör RESO reklam för Svenska Amerika Linjen, vidare så fanns det radio/TV och fotoaffär tillsammans med en dagligvaruhandel där. Numera är det inbyggt i gallerian.

 

  

Då är det dags att lämna Uppsala för den här gången, tyvärr kan jag inte ta tåget som dras av ånglok nummer 139 på Centralen.

 

  

 

Jag får allt ställa mig mitt emot gamla brandstationen och vänta på 848 eller 771 för att ta mig hem.

 
 
Gun

Gun

20 april 2011 13:50

Oj vilka fina gamla bilder. Kul att se.:)

http://horni.blogg.se

jan Eriksson

20 april 2011 15:17

Det är roligt att kunna visa dem för flera än de som rotar i mina gamla mappar.

 
Karin

Karin

26 april 2011 06:29

Jättekul att kika runt bland alla fina bilder!
Det är en riktig skatt du har därhemma. :)

http://karin.hermansro.se

jan Eriksson

26 april 2011 07:21

Det är roligt att kunna visa lite hur det är i mina trakter

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jan Eriksson - 20 januari 2013 00:20

Det är länge sedan jag skrev här jag vet det.   Två dagar innan vi skulle gå på ett efterlängtat sommarlov så kom min chef, stack till mig ett papper med orden -"Det finns ris för att du kan bli övertalig" På två radet skulle jag få plats med de ...

Av jan Eriksson - 1 oktober 2012 14:40

Det är redan första oktober och jag har inte rapporterat någon från sommaren, eller det kanske är så att jag inte har upplevt att det har varit sommar?   Jag tar det från början.   Två dagar innan lärare och andra skulle gå på ett efterlängt...

Av jan Eriksson - 21 april 2012 15:16

Oj vilken vecka! Dotterns bil ville inte hem från Sala i söndags, i måndags så åkte jag och sonen dit för att hämta den. Jag hade köpt en ny bogserlina i Uppsala när jag åkte från jobbet så det skulle ju inte bli några problem, trodde jag. Vi sköt ut...

Av jan Eriksson - 25 mars 2012 21:59

Tiden går väldigt fort nu och redan är det sommartid.   Jag har jobbat och stått i en hel del, drabbats av pollenallergin och varit hemma ett par dagar.   I gå när jag skulle åka med sonen till Slaa en sväng så upptäckte vi att han hade inte ...

Ovido - Quiz & Flashcards