Alla inlägg den 25 april 2011

Av jan Eriksson - 25 april 2011 07:53

Eftersom jag är helt däckad, och därför inte är så värst social på nätet, satt jag och läste i sovrummet. Jag får då se i ögonvrån att det kommer blåljus på RV72, dom går också mycket sakta. Vanligtvis hinner man se tre blink sen är dom försvunna. Nu svänger den här ambulansen i på min gata och stannar vid hyreshusets soptunnor, vid tunnorna sitter en grupp ungdomar på huk och någon ligger på marken. En liten stund senare kommer även ambulansen som är stationerad i Huddunge åkande med blåljusen påslagna. Det går ganska lång tid då båda ambulanserna står på platsen, några ungdomar går in i huset men kommer tillbaka. Något bråk har jag inte hört, och jag uppfattar de här ungdomarna som relativt skötsamma. Efter ett tag åker först Huddungebilen mot Uppsala utan blåljus, strax där efter åker också den andra ambulansen, även den utan blåljus, vad som har hänt det är svårt att veta, jag har ett par teorier men inget jag går ut med.

 

Så här tidigt på morgonen blir det ingen bild.

Ovido - Quiz & Flashcards