Direktlänk till inlägg 25 januari 2010

Sammanfattning

Av jan Eriksson - 25 januari 2010 18:46

Det får bli en liten sammanfattning, först söndagen. Mesta delen av förmiddagen ägnade jag mig åt att kopiera ur min gamla blogg till ett worddokument, sen skapade jag den här nya bloggen. Eftermiddagen försvann den också av någon konstig anlöedning.

 

Sen var det plötsligt måndag igen. Snurriga lärare som inte vet vem som skall ha vad och när, allt det beror på att två av lärarna blev pappor förra veckan och det är ju inget som ledningen har riktigt förstått.

 

Jag öppnade iaf åt den klass som skulle vara i "vårt" klassrum och inväntade undervisande lärare, en lärare som eleverna inte riktigt gillar, han har vissa krav som andra lärare inte har. Det blir mycket tjat om kepsar och mobiler innan lektionen kan komma igång. Jag fortsatte till den eleven som behöver lite styrning till sina "speclektioner" special är bättre än standard =)

Den andra eleven jag styr till lektioner svarade inte i sin mobil, det var direkt till mobilsvaret.

 

Jag blev också ombedd att medverka på klasskonferens angående den klassen han tillhör så där försvann det en timme. Men lunch det skulle väl även jag ha, det blev någon sorts fisk med kall filsås.

 

Nu var det dags att vara nere i källaren igen för de där speciella lektionerna.

 

Nu var även min dag klar och buss till centralen, jag var nästan säker på att jag skulle missa första bussen för det var bara fyra minuter till avgång och jag måste skaffa ett nytt busskort, det var sista dagen på det jag hade. Naturligtvis hann jag inte med så jag fick 25 minuter på en kall plan.

 

 Vad som var överraskende var att nu är det ordentligt sopat runt perongerna, tyvärr var det tvunget att ske en allvarlig olycka först, ja den berodde nog inte på dålig renhållning men den skedde på perongområdet. När bussen passerade MAXI klev det på två grönklädda, det var väktare som skulle kolla biljetterna, måste man ha väktare till det när alla stoppar in sin biljett i en läsare? Eller kan det vara så illa att någon chaufför låter passagerare åka gratis?

 

Jag hann hem så pass tidigt att jag hade sol =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jan Eriksson - 20 januari 2013 00:20

Det är länge sedan jag skrev här jag vet det.   Två dagar innan vi skulle gå på ett efterlängtat sommarlov så kom min chef, stack till mig ett papper med orden -"Det finns ris för att du kan bli övertalig" På två radet skulle jag få plats med de ...

Av jan Eriksson - 1 oktober 2012 14:40

Det är redan första oktober och jag har inte rapporterat någon från sommaren, eller det kanske är så att jag inte har upplevt att det har varit sommar?   Jag tar det från början.   Två dagar innan lärare och andra skulle gå på ett efterlängt...

Av jan Eriksson - 21 april 2012 15:16

Oj vilken vecka! Dotterns bil ville inte hem från Sala i söndags, i måndags så åkte jag och sonen dit för att hämta den. Jag hade köpt en ny bogserlina i Uppsala när jag åkte från jobbet så det skulle ju inte bli några problem, trodde jag. Vi sköt ut...

Av jan Eriksson - 25 mars 2012 21:59

Tiden går väldigt fort nu och redan är det sommartid.   Jag har jobbat och stått i en hel del, drabbats av pollenallergin och varit hemma ett par dagar.   I gå när jag skulle åka med sonen till Slaa en sväng så upptäckte vi att han hade inte ...

Ovido - Quiz & Flashcards