Alla inlägg den 27 januari 2010

Av jan Eriksson - 27 januari 2010 20:37

Först måste jag ta med en sak jag glömde i går. Det ringer på dörren och utanför står det en man son håller ett tittöga i ena handen. Ja vi är här för att byta tittöga (för de som vill ha tillade han tyst) Ja det är ju många som vill ha bättre sikt och inte bara 90 grader. Ehhhhhhhhhh jaha? Men jag är ju inte intresserad men tillägger att jag hellre skulle vilja tända trappljuset inifrån lägenheten. Jo men då har vi ju en modell med nattseende kamera och ledskärm inne. Nej tack jag vill inte släppa in gröna gubbar (det blir ju grön färg på allt när det är nattseende) Varifrån han kom och vad ett byte skulle kosta det uppgav han aldrig.

 

Nu blev det onsdag, jag lyssnade som vanligt på radion när jag åkte till jobbet och varefter tiden gick så rapporterades snöovädret närmare och närmare. så det var ju ingen överraskning när snön kom vågrätt vid första rasten.

 

Som en blixt från klar himme kom beskedet att eleverna faktiskt har lektioner till halv fyra från och med den här veckan det blev mycket gnällande och fyra elever kom inte tillbaka efter lunch =(

 

Min lunch blev strömmingsflundra och potatismos på en grillbar i närheten av skolan. Där blev det lite prat med rektor som tydligen också var hungrig. När jag sen kom upp på lärarrummet fick jag ett telefonsamtal, det var en lärare i Sh som undrade om jag hade möjlighet att ställa upp som skrivvakt 1530, det var ju int eså svårt eftersom eleverna skulle gå och byta om 1515.

 

Ja inte var det många som kom och skrev omprov och IG-varningsprov. Jag var också upp på biblioteket innan vaktjänstgöringen, jag måste ju ha något att göra också. Så jag satt och läste samtidigt som jag lyssnade på radio och kollade elever =)

 

Det blev också inbokat att jag skall vara vuxen i en klass medans läraren är på klasskonferens en timme i morgon.

 

Sen var det bara att lämna tillbaka proven gå till busshållplatsen och vänta på stadsbussen, men det verkade som att det fattades en buss för vi fick vänta länge och bli mycket snöiga. Sen var det bara en väntan till innan jag var på bussen som går hem. I postlådan hade jag ett paket, det är ju så att jag är med i några tyckarpaneler och då får man poäng som man kan handla för så jag köpte en datorväska som sonen kan ha användning för.

 

Sen blev det lite farmande och betapet, men samtidigt så lyssnade jag på radion för det är ju hockeyallsvenskan. Almtuna vann och det verkar som att Leksand får en hemmaförlust.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards