Alla inlägg den 4 februari 2012

Av jan Eriksson - 4 februari 2012 23:22

I går var jag till ungdomsgården en sväng. Där kom en av tjejerna med ett förslag på vad som det skulle vara roligt om det fanns på gården, "kan ni inte köpa en synt så att man kan spela"? Jag frågade ju direkt om inte en elorgel skulle kunna fungera lika bra. Jo det skulle det väl göra, det finns en elorgel längst in längst bort i en skrubb, det är en Yamaha!  Tjejen tittade tvivlande, men tog sig in i förrådet, kom tillbaka och trodde att vi skämtade med henne för hon såg ingen orgel. Carina som är gårdsansvarig tog och följde med och visade var den stog. sen föll det på min lott att sköta logistiken så att den kom fram. Resten av kv'ällen satt hon lycklig och spelade, och det var ganska tyst hon spelade.


Senare på natten var jag och hämtade min dotter i Uppsala det hade varit avskedsmiddag för en av hennes arbetskamrater, halv tre var jag hemma igen, sonen var också med för dotterns bil skulle ju också hem.

Ovido - Quiz & Flashcards