Alla inlägg den 31 januari 2012

Av jan Eriksson - 31 januari 2012 22:25

Först en snabb resumé av vad som har försiggått här i trakterna. Sen en fundering.

 

I lördags var jag ut på rally, en sport som har intresserat mig i 50år, jag har även tävlat. Men nu till rallyt, jag sonen och svärsonen tog oss ut på den sträckan som låg närmast Vittinge, fem kilometer bilfärd och sen lika långt till fots, men det var det värt, det är en viss upplevelse att se förarna balansera på gränsen av alla naturlagar, sen är det ju ett speciellt ljud också  

 

Vad jag funderar över är vart ordet järnväg har tagit vägen, alla pratar bara om tåg, tågspår, tågbommar, tågstation osv. Tåget är ju det som hänger efter loket, och allt framförs på en järnväg. I dag finns det ju knappt några tågkombinationer kvar det är ju bara "rälsbussar" eller motorvagnar om man verkligen skall ha den rätta benämningen. Det är dags att återupprätta järnvägens status.

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards