Alla inlägg den 21 januari 2012

Av jan Eriksson - 21 januari 2012 00:02

Nu har grannarna kommit tillbaka och verksamheten fortsätter. Ytterligare en bil har skrotats på gården. och nu ligger resterna där och läcker ut miljöfarliga ämnen, att framdelen med motor ligger upp och ned gör ju att den oljan som fanns i motorn rinner ur på och i marken. Jag har varit i kontakt med miljökontoret som tyvärr ligger i Sala så dom har lite dålig kontroll på Heby kommuns ytterområden. Jag fick iaf svar ganska direkt och tjänstemannen där ville att jag taog kontakt med polisen direkt, ja det blev ett samtal till 114 14 i torsdags. Jag berättade att jag har bilder på verksamheten och att jag kan lämna in dem till polisen i Uppsala om dom känner att dom har nytta av dem, ingen har mailat mig ännu men jag hoppas att någon tar sig tid att besöka det här stället.


För övrig´t så är jag väldigt nöjd med att det är köldgrader ute nu, varför kanske ni frågar? Det är ju så att jag har ett gammalt latent rallyintresse och förflutet. Nästa helg är det ju Rally Uppsala och man har nu aviserat att det skall bli tävling och det är något jag inte tänker missa.

Ovido - Quiz & Flashcards