Alla inlägg den 24 september 2011

Av jan Eriksson - 24 september 2011 14:30

Ni som har läst här tidigare vet att jag har grannar som håller på med diverse skumma verksamheter. Förra veckan var det en pall med bilbatterier på gården, en oljetunna ligger på gräsmattan bakom alla (fem) bilarna som står där. Men i onsdags så fick jag nog, då började men skrota lysrörsarmaturer, man sliter ur all kabel som finns kvar, själva rören kastar man i en hög, naturligtvis så imploderar det många och sprider de giftiga ämnena som finns i dem, däribland kvicksilver. I den röran leker två små killar kanske sex och åtta år, dom borde vara i någon skolform. Endast en person är skriven på adressen, men det vistas minst tre vuxna och tre barn där däribland ett som är ungefår två månader. Jag ringde i första hand till miljökontoret, vid samtalet så framförde jag att dom borde åka dit och samtidigt ha med sig både Soc och polis. Jo dom hade visst hört något om att det förekom verksamhet??????? På måndag ringer jag Soc, så att iaf barnen kommer härifrån. Tomten måste totalsaneras och det lär ju gå på skattebetalarnas konto.

 

Nu har jag framfört det jag har att säga för den här gången.

Ovido - Quiz & Flashcards