Alla inlägg den 1 januari 2011

Av jan Eriksson - 1 januari 2011 18:11

Inte ens jag kunde låta bli att skriva bara ettor.

 

Veckan som gått har varit både upp och ner, kallt och snöigt har det också varit, och eftersom jag inte har haft någon julgran så får jag väl visa en välklädd som växer här utanför.

  

 

Året slutade inte så bra men jag vill nog inte ta upp här vad som sker, kanske framöver då allt har laggt sig.

 

Jag firade i alla fall nyåret framför TV tillsammans med tusentals Canadensare, jag såg alltså matchen mellan Sverige & Canada i juior VM, en match som Sverige styrde och till sist vann med 6-5 efter straffläggning.

 

Det har snöat massor och både cykeln på bilden och jag längtar nog till en vår.

 

  

 

Den första dagen på det här året vaknade jag av att vaktmästaren var här och plogade av gården och det var så pass tidigt som halv tio, nu gjorde det ju inget eftersom det är min "normaltid". Jag hann både brygga te och fixa några mackor för att sen sätta mig vid datorn för att lösa Melodikrysset, en vana som har kommit tillbaka efter att ha legat nera några år, tidigare löste jag det tillsammans med den jag då bodde ihop med. Det var inte roligt då den personen gärna ville ha hjälp men om hon kom på ett svar då var det svaret nästan hemligt, det var alltså inget samarbete. Nu för tiden löser jag det tillsammans med en grupp på FaceBook, det är ett klurigt gäng.

 

Julmaten är snart slut så i dag skall det bli pasta och köttfärssås.

Ovido - Quiz & Flashcards