Alla inlägg den 21 april 2012

Av jan Eriksson - 21 april 2012 15:16

Oj vilken vecka! Dotterns bil ville inte hem från Sala i söndags, i måndags så åkte jag och sonen dit för att hämta den. Jag hade köpt en ny bogserlina i Uppsala när jag åkte från jobbet så det skulle ju inte bli några problem, trodde jag. Vi sköt ut bilen på gatan kopplade linan på min dragkrok, men hallå var skulle man kunna fästa den andra ändan? Ingen dragögla i fronten, ingen balk att lägga linan om, men ett hål för en bogserögla, oki men var fanns den då? Röjde runt i alla tänkbara skrymslen, hittade mycket men ingen dragögla. Samtal både kors och tvärs som utmynnade i att vi skulle passera barnens mor för att låna en av hennes bilar. När vi är där upptäcker jag att i hennes avställda bil så sitter det en bogserögla, snabbt skruvas den ur. Jag åker till dottern, sonen åker via Sala så att mamman kunde hämta en av firmabilarna.

På måndagen testar jag om en ögla till en Ford Mondeo kanske kunde passa i en Skôda, det finns en på jobbet, men nej det gjorde den inte. Skickar ett SMS med det beskedet till dottern, hon i sin tur får tag på en förrådsarbetere på F16 där hon jobbar, han har en Skôda pickup, jo han har en extra ögla som hon får låna.

Jag tog med mig öglan till jobbet och provade på skolans bil, den passade. Bilen drogs hem på onsdagen. På tordagen satt jag skrivvakt igen och den här sittningen så kom det sex elever och skrev diverse prov, egentligen så var det fyra av dem som snyltade lite på den skrivtiden, det är ju så att jag sitter provvakt åt samhällsinstutitionen och det var fyra som skrev helt andra prov, psykologi och matte. Mig gör det inget.

Sen blev det bråttom hem för jag ville ju se "Århundradets match" den mellan Brynäs och Skellefteå, rätt lag vann och guldet är nu hemma i Gävle igen.


Min stationära dator har fått ett virus, och viruset är en sida som vill att jag skall installera deras virusskydd till en kostnad av 5dollar för ett år, jag tvärvägrar och leter efter en skiva som jag vet finns där jag har Norton. Den avstannade datorn gör ju att jag inte kommer åt alla mina favoriter, måste hitta dem och lägga dem i den här bärbara också.


För övrigt så tror jag på att våren är på väg för jag såg en sädesärla i tisdags, bara en dag försenad enligt gamla traditioner.


Nu skall jag ta och äta lite matliknande sen kanske det blir att se hur det går för Storvreta i SM-finalen i innebandy, det är ju i alla fall ett lokalt lag.

Ovido - Quiz & Flashcards