Alla inlägg den 7 december 2010

Av jan Eriksson - 7 december 2010 22:48

Det gick ett brandlarm i skolan i dag, alla gick ut och det var lite kyligt att stå där i kortärmat. Naturligvis så skulle en, jag nämner inte vilken, gå in och hämta sin jacka, helt mot alla säkerhetsföreskrifter.

 

Annars har det varit fullt upp med däck och bromsar, det är ju den årstiden.

 

Det kom också upp hur utvecklingen inom datorområdet har utvecklats, när jag var ute som PRYO så fick jag jobba med en IBM-dator, och det var inte vilken "skruttdator" som helst utan den femta stordatorn i Sverige.

Jag hoppas att de här länkarma fungerar för där står det vad den kan och vad den användes till.

 

http://knivbladet.morgongava.se/Knivbladet_1963/Knivbladet_1963_Nr1/pages/sida_11.htm

 

http://knivbladet.morgongava.se/Knivbladet_1963/Knivbladet_1963_Nr1/pages/sida_12.htm

 

Kanske inte mycket att skryta med i dag, för det där kan ju vilken telefon som helst   

 

Men då var det något mycket stort både till omfång och prestanda.

 

Hemresan med en icke serviceminded busschaufför drar jag inte här.

 

Kvällen innehöll både ishockey och betapet.

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards