Alla inlägg den 20 januari 2013

Av jan Eriksson - 20 januari 2013 00:20

Det är länge sedan jag skrev här jag vet det.


Två dagar innan vi skulle gå på ett efterlängtat sommarlov så kom min chef, stack till mig ett papper med orden -"Det finns ris för att du kan bli övertalig" På två radet skulle jag få plats med de kurser som jag har läst och på två andra mina anställningar. Jag skrev se bifogad bilaga på båda ställena, och skickade med betygskopior. Det gär var på tisdagen, på onsdagen var pappren inlämnade. Fika i skolan på onsdagseftermiddagen, någon utflykt blev det inte det här året.


På måndagen ringde en från HR-center och erbjöd mig en tjänst, jag gick i taket och taggarna växte, jag talade om för den personen att det beskedet borde jag ha fått från min chef samt att jag har ingen utbildning eller erfarenhet från barnskötararbeten. Det är också mycket konstigt att jag fick beskedet på måndagen eftersom mötet med facket skulle vara på tisdagen.


Sommaren gick och jag tänkte vidare, och beslutade mig för att försöka få ett avgångsvederlag. Berättade det när jag var på möte på HRC då kom det från damen där -" Men det här har ni väl talat om under våren" Nej sa jag, jag visste inget förren två dagar innan sommarlovet. Ja jobbet måste jag ta mig till för att i alla fall titta på det, men väl där gjorde jag klart för den rektorn att jag var olämplig och tänkte söka avgångsvederlag. Det löste sig och nu går jag hemma med full lön utan motprestation.


För övrigt så flyter det på som vanligt.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards