Direktlänk till inlägg 15 september 2011

Träningsvärk

Av jan Eriksson - 15 september 2011 22:05

Dagen började ganska spännande, ett skrapende ljud hördes från vänster framhjul, stannade kollade, det var inte varmt så det var inte en broms som låg på, fortsatte mot jobbet men tordes inte ta den snabba vägen utan smög genom Librobäck och via GamlaUppsalagatan tog jag mig sen fram till Väderkvarnsgatan. Passerade en polis med handradarn på trettiosträckan strax efter Vaksalatorg. Jag tog mig till jobbet. Den här dagen skulle eleverna i en klass besöka en utställning på Akademiska sjukhuset, det var kvinnliga uppfinnare som var attraktionen. Det blev en snabb promenad från Bolandgymnasiet, jag vet inte riktigt hur långt det kan vara.(jag blev ju tvungen att kolla på Googlemaps   2,8 km var det enkel väg. Utställningen var väldigt enkel, men inte utan trevliga inslag. När jag i alla fall var uppe på UAS så passade jag på att lämna lite blod, dom hade ju kallat mig. Kaffe macka och läsning av UNT rtyckte jag att jag var värd. Samma promenad tillbaka till skolan.

 

Lite prat innan det var dags att köra in bilen till en tom plats där det fanns lyft. De flesta tipsen pekade mot att det kunde vara ett belägg som hade spruckit och därför hamnade lita snett då och då.  Av me vänster franhjul, jag var ju helt säker på att det var där det skrapade. Nog var det så allt, men det var inte en bromskloss utan det var framhjulslagret som glappade. Jag och en arbetskamrat plockade bort lite delar och funderade på om det skulle räcka att ansätta lagret lite hårdare, men det blev inget bättre så vi lossade för att kolla lagret, när vi tog av navet så ramlade rullarna från lagret ner på golvet, det var alltså ingen tvekan om att det måste till ett nytt lager.

 

Vi tog en fika i en annan hall och pratade om vad det kunde vara för skillnad mellan lagren till 240 och 740. Det var samma lager men packboxen var en annan. Biltema är alltid värt ett besök, så dom fick det i dag 169:- fattigare men en lagersats rikare begav vi oss tillbaka till skolan. Nu funderar ni väl om det inte skall vara elever där, jo men "våra" elever är inte där på torsdagar och fredagar, då får alla pappersarbeten sin tid plus att jag hjälper ytterligare en lärare.

 

Det tog tid att få bort resterna av det gamla lagret, men till sist så var det klart. Jag plockade undan, och lämnade tillbaka lånade verktyg, för som jag sa till läraren , "i dag har jag inga måsten" det var ju vad jag trodde. för när jag var på väg tillbaka till kompisen då ringer dottern och undrar om jag kan vara barnvakt när dom skulle på föräldramöte, jo visst kunde jag det men jag var ju inte hemma, det är OK men kan du komma om en timme frågade dom, klart att jag skulle kunna vara det. Men då hade jag ju totalt glömt bort att jag skulle hamna i rusningstrafik, när det är kö från avfarten till RV272 "tidernas väg" till anslutningen vid Flogsta RV72/55. När jag var nästan hamma ringer mobilen, den där som jag har i fickan och är spärrad av bilbältet, jag förstog vem det var som ringde så jag struntade i att försöka få upp den, när jag sen svängde upp hos dottern så var dom precis på väg att lämna gården.

 

Det var min dag i korthet, nu är det bäst att sova lite för man vet aldrig hur morgondagen blir.

 

Jag tog lite bilder men dom får allt vänta till en annan dag.

Kanske redan i morgon , något som lär komma i morgon det är träningsvärken.

 
 
Karin

Karin

17 september 2011 19:13

Kors!!!
Inte bara jag som har fullt upp ser jag... :D

http://karin.hermansro.se

jan Eriksson

18 september 2011 01:38

Dagarna försvinner väldigt snabbt när det är mycket i görningen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jan Eriksson - 20 januari 2013 00:20

Det är länge sedan jag skrev här jag vet det.   Två dagar innan vi skulle gå på ett efterlängtat sommarlov så kom min chef, stack till mig ett papper med orden -"Det finns ris för att du kan bli övertalig" På två radet skulle jag få plats med de ...

Av jan Eriksson - 1 oktober 2012 14:40

Det är redan första oktober och jag har inte rapporterat någon från sommaren, eller det kanske är så att jag inte har upplevt att det har varit sommar?   Jag tar det från början.   Två dagar innan lärare och andra skulle gå på ett efterlängt...

Av jan Eriksson - 21 april 2012 15:16

Oj vilken vecka! Dotterns bil ville inte hem från Sala i söndags, i måndags så åkte jag och sonen dit för att hämta den. Jag hade köpt en ny bogserlina i Uppsala när jag åkte från jobbet så det skulle ju inte bli några problem, trodde jag. Vi sköt ut...

Av jan Eriksson - 25 mars 2012 21:59

Tiden går väldigt fort nu och redan är det sommartid.   Jag har jobbat och stått i en hel del, drabbats av pollenallergin och varit hemma ett par dagar.   I gå när jag skulle åka med sonen till Slaa en sväng så upptäckte vi att han hade inte ...

Skapa flashcards