Direktlänk till inlägg 16 augusti 2011

Oj är det redan tisdag!!!

Av jan Eriksson - 16 augusti 2011 22:22

Det har visst varit en helg som jag knappt hann med. Oki ett långt besök hos barnbarnen blev det ju, som resulterade i både middag och matlåda   

 

Då är det måndag och en ganska seg dag på jobbet, det flyter ju inte när det inte kommer några direktiv på När Var & Hur.

 

Nu är det redan tisdag.  Förmiddagen segade sig fram, med ett möte, men det var också lite surfande efter en projektbil till skolan. Resan ställdes till Sala där det fanns ett lämpligt objekt. Det var en VW1200 årsmodell 1960, en oskruvad bil som har stått avställd i 27 år. Säljaren hade tidigare fått samma bud som skolan gav men kände att det var rätt att skolan fick köpa den. Visst 1960 det är ju stenålder och de som läser den här bloggen var nog inte ens födda då.   Den har en grön färg som bara fanns det året och sen har den ju blinkers. Att jag kom med berodde ju på att jag hade rätt bokstäver på körkortet.

 

Jag glömde ju att jag gjorde en liten kupp på lunchen, vår programrektor har varit oanträffbar de senaste dagarna, men jag var lite fräck och ringde från mitt "hemliga" nummer och det på lunchen  Vad var det som var så viktigt då? Jo ett av mina bonusbarnbarn har tagit tag i sitt liv, fixat körkort, två olika ställen där han kan hoppa in och jobba som timvikarie. Han har själv ringt både sin gamla och sin nya skola, bytt bostadskommun. Så nu är det viktigt att stötta honom undet gymnasietiden, har skall gå tre år och jag har tre år kvar att jobba. I dagsläget är det bara en lärare som vet bakgrunden och jag kommer ju inte att favorisera honom men ge honam all stöttning som kan behövas.

Det var lite från min horisont.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jan Eriksson - 20 januari 2013 00:20

Det är länge sedan jag skrev här jag vet det.   Två dagar innan vi skulle gå på ett efterlängtat sommarlov så kom min chef, stack till mig ett papper med orden -"Det finns ris för att du kan bli övertalig" På två radet skulle jag få plats med de ...

Av jan Eriksson - 1 oktober 2012 14:40

Det är redan första oktober och jag har inte rapporterat någon från sommaren, eller det kanske är så att jag inte har upplevt att det har varit sommar?   Jag tar det från början.   Två dagar innan lärare och andra skulle gå på ett efterlängt...

Av jan Eriksson - 21 april 2012 15:16

Oj vilken vecka! Dotterns bil ville inte hem från Sala i söndags, i måndags så åkte jag och sonen dit för att hämta den. Jag hade köpt en ny bogserlina i Uppsala när jag åkte från jobbet så det skulle ju inte bli några problem, trodde jag. Vi sköt ut...

Av jan Eriksson - 25 mars 2012 21:59

Tiden går väldigt fort nu och redan är det sommartid.   Jag har jobbat och stått i en hel del, drabbats av pollenallergin och varit hemma ett par dagar.   I gå när jag skulle åka med sonen till Slaa en sväng så upptäckte vi att han hade inte ...

Ovido - Quiz & Flashcards